Axioma heeft zich de afgelopen jaren ontwikkelt tot doelgroepspecialist.
Hiermee creëren we de basis voor écht contact.
Wie is jouw publiek, wat zijn hun behoeftes en welke kanalen gebruiken zij hiervoor?
Door middel van insights, online data en analyses zoomen we in op jouw publiek. Zo ontstaat een nauwgezet beeld van de doelgroep en hoe we die het beste kunnen bereiken.
Op basis van onze jarenlange ervaring hebben wij bij Axioma diverse doelgroep rapporten ontwikkeld. Deze zijn specifiek gericht op de branches waarin we werkzaam zijn. Want het mediagedrag van iemand die werkzaam is in de zorg? Die blijkt wel degelijk anders dan die van iemand in de financiële sector!
Door insights van de doelgroep te combineren met de branche- en sectorspecifieke informatie uit deze doelgroep rapporten, krijgen we gedetailleerde informatie die de basis vormt voor het ontwikkelen van data driven persona’s.
Er is niks zo waardevol als feedback van je klanten, patiënten of medewerkers. Hoe kijken zij naar jou? Waarom zijn ze positief of negatief? En hoe kunnen wij hun ervaring verbeteren? Antwoorden op deze vragen en meer krijg je tijdens het doelgroeponderzoek, die we zowel kwantitatief als kwalitatief uitvoeren. De uitkomst? Waardevolle informatie die de basis vormt voor een doelgerichte en effectieve communicatiestrategie.
Vandaag de dag hoeven we niet meer te voorspellen wat het publiek wil en zoekt: met data-driven persona’s weten (en meten) we dat. We doen dit op basis van insights, online data, branche specifieke inzichten en klantonderzoek. Zo is doelgerichte en doeltreffende communicatie geboren! Werk jij al met data driven persona’s?
Uit data, resultaten en ervaringen kunnen we een hoop halen. Maar de toekomst van communicatie? Die zit in de combinatie van mens en machine. Want communicatie is en blijft mensenwerk. Niet voor niets zijn juist de meest succesvolle facetten van communicatie bij uitstek menselijk: empathie, beoordelingsvermogen, levenservaring, relaties... Daarom hebben we bij Axioma diverse (doelgroep)panels opgericht. Deze zetten we zowel vooraf als achteraf in. Wil jij voordat je een traject in gaat eens in gesprek met je doelgroep of wil jij je content eens toetsen of laten reviewen door zo’n panel? Laat het ons weten!
Meer weten over hoe we de rest aanpakken?