Doelstelling Het gebruik fietsverlichting onder jongeren stimuleren
Inzet Contentmarketing
Categorie G2C (government to citizen)
229. Zoveel fietsers zijn er in 2020 omgekomen bij ongelukken in het verkeer. Dat zijn 229 levens te veel. En een fietslicht kan geen wonderen verrichten, maar wél levens redden. Met die boodschap startte wij fietslichtcampagne AAN in Utrecht. Met onder andere een socialmedia-filter en een mobiele photobooth op doorreis deelden de jongeren zélf deze boodschap met elkaar – recht in het hart van de doelgroep.
“Provincie Utrecht denkt out of the box om mensen in een box te krijgen. Fantastisch! Jongeren bereik je namelijk alleen via jongeren”
kijkers op social media-kanalen (ruim hoger dan verwacht)
jongeren bezochten de photobooth of gebruikten het filter (bijna 4% van alle jongeren in de provincie Utrecht)
Levensbelangrijke resultaten. Meer nog dan bereik gaat het om het overbrengen van de boodschap. Dat is Provincie Utrecht gelukt. Omliggende provincies zien deze campagne daardoor als lichtend voorbeeld.
Neem gerust contact op:
wies@axioma.nl
035 548 81 40